پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ترفنـدهای خارق العـاده برای کاهـش وزن
نوشته شده در جمعه 1 ارديبهشت 1391
بازدید : 591
نویسنده : منو تو

ترفنـدهای خارق العـاده برای کاهـش وزن


شما که تمایل دارید وزنتان را کاهش دهید و یا حداقل آن را کنترل کنید، آیا از روشهای تکراری و بی فایده کاهش وزن خسته شده اید؟ این هشت استراتژی کم کردن وزن ممکن است عجیب به نظر برسند اما در حقیقت کاملاً علمی می باشد. از این ابزارهای ساده استفاده کنید تا بتوانید تناسب اندام خود را حفظ کنید. اگر از چاقی ناخواسته رنج می برید سعی کنید این رازها را برای کاهش وزن موفق، یاد بگیرید و بکار ببندید.


1. با دستی که معمولاً کار می کنید، غذا نخورید
یک مطالعه جدید جالب روش مقابله ساده ای برای بدون توجه خوردن، که اغلب با تماشای تلویزیون یا فیلم همراه می شود، ارائه می کند: فقط دستی را که با آن غذا می خورید، عوض کنید. حالا کمتر می خورید. پژوهشگران یک بسته پاپ کورن تازه یا پاپ کورن یک هفته مانده سرد، مرطوب و اسفنجی را به صورت رندم در دست علاقه مندان به فیلم و تلویزیون دادند. آنها اغلب گفتند در طی تماشای فیلمها پاپ کورن را چه تازه و چه مانده، تا آخرش خوردند. اما در آزمایشی دیگر، دانشمندان دریافتند که وقتی از افراد خواسته شد برای خوردن از دست دیگرشان استفاده کنند، 30 % کمتر خوردند.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , تناسب اندام , ,
:: برچسب‌ها: ترفنـدهای خارق العـاده برای کاهـش وزن , لاغری , لاغر کردن , رژیم لاغری , چاقی , کاهش وزن , ,



10 رژیم رایج لاغری
نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 1080
نویسنده : منو تو

10 رژیم رایج لاغری

به جای پرداختن به یک مورد خاص کاهش وزن، سراغ یک سوژه داغ، عام و پرطرفدار رفته ایم؛ «مقایسه 10 رژیم پرطرفدار لاغری».

بررسی های جدید نشان داده است وزن یک سوم افرادی که برای کاهش وزن رژیم می گیرند، فقط چند هفته بعد از قطع رژیم، بیشتر از وزن قبل می شود. همچنین تجربه نشان داده است در رژیم های خیلی سفت و سخت که با ترکیب غیرعادی غذاها باعث می شوند فرد در مدت کوتاه وزن کم  کند، این احتمال وجود دارد که بعد از مدتی انگیزه اولیه از دست برود و دوباره وزن فرد اضافه شود.

اگرچه رژیم های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد اما انتخاب رژیم کاهش وزن مناسب کار آسانی نیست. میزگرد این هفته به بررسی پرطرفدارترین رژیم های کاهش وزن، ویژگی ها، مزایا و معایب، راحتی اجرا، هزینه، کنترل گرسنگی و مهم تر از همه تاثیرشان بر سلامت و نظر متخصصان درباره عوارض و آسیب هایی که ممکن است به بدن برسانند، اختصاص دارد.


1 – رژیم یک روز درمیان

در این رژیم 2 نوع برنامه انتخابی وجود دارد، یکی روزهای عادی و یکی روزهای سبز. در روزهای سبز می توانید آزادانه و به مقدار نامحدود از گروه سبزی ها، میوه ها، حبوبات و غذاهای نشاسته ای مانند پاستا، سیب زمینی و برنج استفاده کنید. در روزهای عادی هم می توانید پروتئین بیشتری بخورید و خوردن غذاهایی مانند ماهی، گوشت، میوه و سبزی هم آزاد است. نکته مهم اینجاست که بین روزهای سبز و روزهای عادی تعادل برقرار باشد. اگر تعداد روزهای سبز بیشتر شود، برنامه غذایی کم چرب کمک می کند میزان کالری های دریافتی به شدت کاهش یابد و وزن کم شود.

مزایا: داشتن رژیم غذایی کم چرب، تشویق به مصرف میوه و سبزی.

معایب: به دلیل اینکه برنامه دقیقی وجود ندارد، ممکن است باعث کاهش وزن نشود. اگر روزهای عادی بیشتر از روزهای سبز باشد، مصرف پروتئین زیاد و کربوهیدارت کم می شود و تعادل تغذیه ای به هم می خورد.

2 – رژیم اتکینز

در این رژیم با مصرف غذاهای پروتئین مانند ماهی و تخم مرغ و غذاهای پرچرب مانند خامه، کره و پیز در مجموع فرد کالری کمتری دریافت می کند. کربوهیدارت هایی مانند نان، برنج، سیب زمینی، شکلات، چیپس، غلات و شکر هم به شدت محدود می شوند. مصرف زیاد چربی یک خطر بهداشتی است. این رژیم کاملا با رژیم غذایی مناسب و شیوه زندگی سالم تفاوت دارد. هرچند بررسی ها نشان داده اند بیشتر افراد با رژیم کم کربوهیدرات مانند رژیم اتکینز وزن کم می کنند و کاهش وزنشان به کاهش فشار خون، قند و سطح کلسترول خون کمک خواهد کرد، اما کاهش وزن باید به روش درست انجام شود و از نظر تغذیه ای ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین شوند.

مزایا: کاهش مقدار کالری دریافتی و درنتیجه کاهش وزن.

معایب: اطلاعات کم درباره تاثیرات طولانی مدت این رژیم بر سلامت، نداشتن تعادل تغذیه ای، نامناسب بودن برای خانم های باردار، بیمارن کلیوی و افراد مبتلا به نقرس، دریافت چربی اشباع زیاد، هزینه بالا و احتمال ایجاد یبوست.
 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , تناسب اندام , ,
:: برچسب‌ها: رژیم , رژیم غذایی , تغذیه , وعده غذایی , کاهش وزن , لاغری , ورزش , مزایا , معایب ,



بازدید : 990
نویسنده : منو تو

8 حركت براي داشتن پاهايي قوی/ چربی سوزی حرفه ای

اين 8 حركت ساده و درعين حال حرفه‌اي به شما كمك مي‌كند تا پايين‌تنه خود را از شر چربي‌هاي اضافي راحت كنيد. دقت داشته باشيد رسيدن به نتيجه دلخواه تنها با انجام صحيح حركات و مستمر بودن تمرينات حاصل مي‌شود. اين حركات هم به زياد شدن حجم عضلات كمك مي‌كند و هم به لاغري و چربي‌سوزي در پاها. بسته به نياز بدن شما، ست‌هاي تمرينات زياد و كم مي‌شود. مثلا ست‌هاي زياد چربي‌سوزي مي‌كند و ست‌هاي كم حجم مي‌آورد.




 
اسكات هالتر

صاف بايستيد پاها كمي بيشتر از عرض شانه باز باشد، هالتر را بلند كرده و به پشت و روي شانه‌هاي خود قرار دهيد و با 2 دست محكم آن را نگه داريد. درحالي‌كه فشار هالتر را احساس مي‌كنيد به سمت پايين و به حالت نشسته حركت كنيد و وقتي نشيمنگاه در زاويه 90 درجه قرار گرفت به آرامي به حالت ايستاده بازگرديد. اين حركت را در 4 ست 10 تايي انجام دهيد.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , تناسب اندام , ,
:: برچسب‌ها: سوزاندن چربی , چربی سوزی , چربی سوز , ورزش , ورزش های چربی سوز , لاغري , پا , عضلات پا ,



يك رژيم همه فن حریف
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1223
نویسنده : منو تو

مشاور تغذيه خودتان باشيد

يك رژيم همه فن حریف



 تمام متخصصان بر يك موضوع اتفاق‌نظر دارند؛ بهترين رژيم غذايي براي شما رژيمي است كه توان رعايت كردن آن را داشته و به آن وفادار باشيد. فرق چنداني نمي‌كند كه اين برنامه غذايي چقدر علمي باشد يا چقدر سريع نتيجه دهد يا حتي چند نفر قبلا آن را امتحان كرده باشند، مهم اين است كه بدانيد آنچه در برنامه خواسته شده را مي‌توانيد انجام دهيد، بايد انجام دهيد يا مي‌خواهيد كه انجام دهيد. متاسفانه در ميان مردم، رژيم‌هاي غذايي محبوب هستند كه خيلي سريع به نتيجه برسند و بدون ناراحتي باشند كه معمولا هم ناپايدار هستند.
 



وزني كه به سرعت پايين مي‌آيد به جاي چربي مخلوطي از آب، عضله و كمي چربي بدن شما  را از بين مي‌برد . به همين دليل وزن از دست رفته به‌زودي برمي‌گردد، ولي اغلب افراد در دام اين نوع رژيم‌ها مي‌افتند و به‌دنبال آن دچار سندرم يو‌يو مي‌شوند و مدام وزن‌شان كم و اضافه مي‌شود. نتيجه اين مي‌شود كه متابوليسم‌شان پايين مي‌آيد و وزني بيشتر از زماني كه رژيم را شروع كرده بودند، پيدا مي‌كنند. حقيقت اين است كه از دست دادن وزن يك فرمول ساده دارد: كالري دريافتي منهاي كالري از دست رفته مساوي وزن از دست داده، به دست آورده يا حفظ شده. براي كمك به افرادي كه از اضافه وزن رنج مي‌برند ما به سراغ متخصصان رفتيم و از آن‌ها درباره راهكارهاي لازم براي يافتن رژيم غذايي كه در عين سلامت، موثر هم باشد، سوال كرديم. به‌منظور كاهش وزن، شما بايد كالري كمتري بخوريد و فعاليت بيشتري داشته باشيد. پاك‌كننده‌ها، كرم‌ها و مكمل‌ها همگي براي فريب شما به بازار آمده‌اند و نمي‌توانند در دراز مدت كمكي به شما كنند. از كجا مي‌توانيد بفهميد چه رژيمي سلامت و مناسب است؟






 
   ويژگي‌هاي يك رژيم خوب چيست؟

  همراه با ورزش باشد.


  اجازه استفاده از انواع مواد‌غذايي از گروه‌هاي مختلف را بدهد.


  توسط يك متخصص تغذيه يا رژيم درماني تجويز شود.


  روندي تدريجي و پايدار داشته باشد.


  پروتئين بدن را كنترل كند.


  اجازه صرف ميان‌وعده بين‌ وعده‌هاي غذايي را بدهد.


  متكي به مكمل‌ها نباشد.


  شامل بخش كوچكي از غذاها و نوشيدني‌هاي مورد علاقه شما باشد.


  حاوي يك برنامه ثابت باشد.


  نوشيدن مقدار كافي آب را توصيه كند.




 

:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , تناسب اندام , ,
:: برچسب‌ها: رژیم غذایی , تناسب اندام , لاغری , چاقی , بهترین رژیم , رژیم , برنامه غذایی , مشاور تغذیه , تناسب اندام ,



تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد